Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2013

Vintage style: Σαν παλιό καλό κρασί



Ήταν το μυστικό των μποέμ, που έβρισκαν ο,τιδήποτε παλιό και του έδιναν μια νέα ζωή. Μετά πέρασε στους στυλίστες και στους διακοσμητές, για να γίνει το μοναδικό «vintage style». 

Το ’50 οι Αμερικάνοι, και κυρίως ο αμερικανικός στρατός, σε μια προσπάθειά τους να φροντίσουν τους αναξιοπαθούντες, βρήκαν λύση την ανακύκλωση των second hand ρούχων. 

Το ίδιο έκανε και η Καθολική εκκλησία στη Γαλλία. Αυτό αποτέλεσε μια καλή λύση. Μετά από την πρώτη ιδέα ακολούθησε η εμπορική εκμετάλλευση όλων των ειδών, επίπλων, αντικειμένων, ρούχων, με καλύτερους πελάτες τους μποέμ, οι οποίοι και πλάσαραν μόδα, αφού ήταν λάτρεις εκείνης της εποχής και εμπλούτιζαν τη συλλογή τους με αντικείμενα και έπιπλα τα οποία ήταν χρησιμοποιημένα ή χαλασμένα και τα έφτιαχναν οι ίδιοι. (κάντε κλικ στη φωτογραφία για να δείτε ολόκληρο το άλμπουμ) 

 Αυτοί λοιπόν που ήταν πάντα, μπατίρηδες, αλλά οπαδοί της μόδας έφτιαχναν τα σπίτια τους και συμπλήρωναν την γκαρνταρόμπα τους με έπιπλα και ρούχα του παρελθόντος τα οποία προσάρμοζαν στις δικές τους ανάγκες. Αργότερα, όλο και κάποιος μποέμ παράπεφτε σε κάποια οικογένεια και οι επόμενες γενιές έβρισκαν συχνά πυκνά κανένα παλιό σίδερο ή ανεμιστήρα, κανένα φουλάρι Hermés ή κάποια δερμάτινη φούστα της μαμάς από το Παρίσι. 

Οι ντουλάπες των γονιών τους μετατράπηκαν σε βιτρίνα του πιο σικ καταστήματος και τα παλιά μεγαλεία τους η νέα μόδα. Και ξαφνικά κάτι άρχισε να γίνεται στους σχεδιαστικούς χώρους και στα μαγαζιά που πουλούσαν μεταχειρισμένα. Μια απίστευτη κίνηση αναδεικνύει την καινούρια μόδα και παλιοί σχεδιαστές συναντιούνται κρυφά σε καταστήματα για να αγοράσουν παλιά αντικείμενα, εξομολογήθηκε παλιότερα ο Didier Ludot, ο Γάλλος βασιλιάς καταστημάτων vintage. 

 Το vintage έγινε μόδα από τη στιγμή που το design άρχισε να εμπνέεται ξεκάθαρα από το παρελθόν και η ανακύκλωση άρχισε να γίνεται συνείδηση ακόμα και στο design. Σήμερα τα καινούργια σχέδια θυμίζουν παλιά αντικείμενα ή έπιπλα ή ακόμα και ρούχα, ή τα ίδια τα παλιά κομμάτια ξανακατασκευάζονται με ανανεωμένη επένδυση υλικό και αξία. 

Στα πιο in καταστήματα του κόσμου αναβιώνουν κομμάτια που παραπέμπουν στη δεκαετία του ’40, την κομψότητα του ’50, τη σέξυ εποχή του ’60 και στη χρωματιστή ζωή της δεκαετίας του ’70. Σχεδιαστές όπως ο Eames, ο Jacobsen και ο Saarinen ξαναζούν μέσα από τα designs τους και παίρνουν την πρώτη θέση, αυτή που τους αρμόζει, παρότι απόντες. Αναρωτιόμαστε τι συμβαίνει. Πρόκειται για απουσία έμπνευσης, νοσταλγία ή αναγνώριση των σταθερών αξιών; Ό,τι και να είναι πάντως κάνουν ωραίο decor και styling. H τάση δεν είναι αντιγραφή αλλά κουλτούρα. Και όποιος θέλει να θεωρείται avant garde οφείλει να περιλαμβάνει στο lifestyle του το vintage. 

To vintage επιτέθηκε αποτελεσματικότερα λίγο πριν από το millenium. Όταν έκαναν την εμφάνισή τους videoclips, διαφημίσεις και περιοδικά που είχαν σαφή αναφορά στη δεκαετία του ’60. Αμέσως μετά οι ηλεκτρικές συσκευές άρχισαν να έχουν καμπύλες, τα έπιπλα χρώμα, τα μάτια ψεύτικες βλεφαρίδες και το κεφάλι σγουρά φουσκωτά μαλιά. Τα αυθεντικά έπιπλα των δεκαετιών ’50, ’60, ’70 πουλιούνται πια σε αμύθητα ποσά και αστέρες του κινηματογράφου κάνουν επίσημες εμφανίσεις με vintage dress code. Χαλιά, τραπεζάκια, καρέκλες, μπουφέδες, φωτιστικά ή αντικείμενα, φούστες, μπλούζες, παλτά ή φουλάρια των πολύ περασμένων χρόνων μπορεί να γίνουν έμπνευση για καινούργια ή να γίνουν τα πιο in κομμάτια του σπιτιού σας. 

Γι’ αυτό μην πετάτε τίποτα. Κάντε μια εισβολή στο σπίτι της μάνας σας και της γιαγιάς σας κρυφά από τους άλλους συγγενείς. Ό,τι βρείτε και σας λέει κάτι κρατήστε το, μπορεί να σας κάνει κάποτε πολύ πλούσια.

via

2 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση! Έχω κάνει τέτοιες "εισβολές" κατά καιρούς... Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή